NICU VATAFU si ciorba de peste

E noapte tarzie, doua spre trei dimineata , langa mine doarme o tipa goala pusca , cu craci misto semibronzati si catifelati ,  incerc o mangaiere , ma simte, insa ma bate rugator cu mana , semn ca i-a ajuns  si se intoarce  cu spatele la mine . Ma foiesc stingher a paguba si brusc simt o pofta de ciorba de peste daia cu mult leustean , mult peste si cu putina zeama , asa cum numai in Delta Dunarii poti manca  . Nu am incotro si plec  ,cu amintirile , la pescuit in Delta Dunarii impreuna cu Cezar Preda ,fiul lui Mircea ,un tip Bogdan de la tineretul PDului  cel care a aranjat sa avem vapor la dispozitie  si un prieten al acestuia  nu-i mai  stiu numele insa retin ca tipul este doxa in IT . Pustiul acesta Bogdan  ,de la tineretul PD ului  in afara acestui pescuit in Deita Dunarii a mai facut ceva remarcabil in partid , a fost cel care a avut curajul si tupeul sa candideze impotriva capritei EBA la presidentia organizatiei de tineret , cu toate amenintarile facute de codosul Razvan Murgeanu . Bineinteles ca la numartoarea voturilor  nu a avut nici macar votul lui liber , democrat si personal exprimat , obtinand zero voturi , insa eu il felicit ,bravo Bogdane ca ai candidat. Parca ieri plecam din Bucuresti ,eu cu Mercedesul  meu plin cu baxuri de vin si doua  baxuri de ………ghici ce , dau un bax de vin de soi celui care ghiceste  , …………….pacat ca n-ai stiut erau doua baxuri de Eugenia,dalea bune de Braila , asta pentru si eu si Cezar , la pescuit , mancam non stop eugenii. Cezar Preda conducea un BMV  X5  nou nout primit de la Silviu Prigoana , spre dreapta si cinstita folosinta pentru ca l-a ”imprietenit ” pe el si Rosalul  lui  cu Liviu Negoita , plin cu scule de pescuit  , Cezar fiind doctorul in pescuit  al echipei . Oprim pe drum  la o benzinarie la iesirea din  Slobozia ,sa ne clatim gura cu o cafea  si brusc il vad pe Mircea al lui Cezar cu ochii beliti prin geam la doua tate  tantose care deschi la maxim usa automata a benzinariei  , hai ca acum nu mai facem concursuri pentru ca as fi prea sadic cu voi  si nu ati ghici niciodata . Gata ,aveti bonus de la mine , nu era nimeni alta decat Bahmutanca  , se apropie de Cezar toc ,toc il pupa pe obraji , il informeaza telegrafic ca merge si ea tot in delta la odihna ,nu la pescuit , cu fratele ei si inca doua prietene pentru ca este ”nervoasa ” pe Prigoana . Langa mine tanarul Mircea vorbea precipitat la telefon , da ma e Bahmutanca  adica mata , mama ce tate  are  , stii tu ca n-are silicoane  oooo ce misto , tu le-ai vazut goale  si din continuarea discutiei pricep ca vorbea cu Honoratul lui Prigoana  care  avea si el  oarece ganduri bolnavicioase  referitoare la viitoarea mama  . Iesind din erotic si intrand in economic Mircea asta al lui Cezar  cu Honoratul  lui Prigoana au avut si ei doi , impreuna , o firma cu locatia pe litoralul romanesc , firma care avea ca obiect de activitate ” sa care apa sarata din mare cu ciurul  si sa o duca pe campiile dobrogene , succes garantat .

Ne despartim cu regret de tatele Bahmutancei , , apasam pe acceleratie si cat ai zice peste ajungem la Tulcea in port  unde gasim o nava puternica , un fel de spargator prin delta , pe care descarcam bunatatile luate cu noi  si unde constat ca si Cezar Preda avea cu el cateva baxuri de bautura . Plecam din Tulcea in tromba  ca la formula  1 , ne inscriem frumos pe Bratul Chilia  , alunecam cu stiinta pe langa epava scufundata cu cantec de fratii rusi si printr-un peisaj de peisaj ajungem aproape de varsarea in mare la Manastirea Stipoc -Schitul Sfantul Atanasie  de rit vechi ortodox . Schitul este inconjurat bineinteles de ape  si spre surprinderea mea este inundat de flori , staretul ne primeste cu vorbe frumoase si in mod inteligent ne pune intai la masa . Mancarea simpla si extraordinara  ,peste cu peste si iarasi peste si pe ici colo cate o leguma fiarta si mujdei  , noi punem bautura multa si diversa , de la mine vin de diverse soiuri de la Cezar wischi de diverse etichete .  Abia dupa ce mancam ,bem si vorbim ,staretul ne prezinta schitul pas cu pas , pasul insemnand modul cum a fost construit , acesta fiind aproape nou , facem o tura si de jur imprejurul manastirii , dar constiinciosi revenim la baut peste si mancat  Jidvei ,la mancat wischi si baut icre  si tot asa dupa cate tin eu minte pana cand  am ajuns nu stiu cum fiecare in camera lui.

Fii atent , fii atent ,casca gura mare ca la amigdalita sa nu scapi ceea ce n-au vazut si n-au  auzit nici martienii, nici Fred si Barney cu Pantera Roz  la un loc, dar un amarat de roman cu drept de vot ca tine . Dimineata din cauza bauturii m-am trezit cu noaptea in cap , am coborat in curtea manastirii care in mod logic si normal  ar fi trebuit sa fie goala la acea ora si ce credeti voi ca am vazut ; vreun sfant  nuuu, capra la tambal cantand  a nuuu, iepure mancand cucuta nu, nuuu,vreo studenta ne batuta nu , nuuu ba l-am vazut pe Cezar Preda spaland de zor vasele de la manastire intr-un lighean mare . Eram gata gata sa cad in genunchi, sa ma inchin ca la icoana facatoare de minuni , ma uitam la el ca la Petrache Lupu de la Maglavit . Norocul meu ca am mai facut cativa pasi si m-a luat de nas un damf puternic de alcool, il intreb ca proasta in targ ‘ ce faci domle ” si Cezar imi raspunde cu o voce  dogita  asa ca buhaiul la plugusor ” ba spal cu wischi vasele la imputitii astia de calugari ca mi-e scarba sa  mananc dupa ei ” .  M-am repezit catre o salcie  scorburoasa si am vomat toate scrumbiile ,toti somnii si salaii din mine , am cautat buimac o tesla sa-mi dau una inttre picioare , stai linistit ca n-am gasit ,si mi-am zis , bine ca n-am apucat sa-i pup mana ca lui Mesia . Restul de zile petrecute la pescuit au fost fade ; eu nu prindeam niciodata nimic oriunde aruncam , ceilalti se tineau aproape de mine cu realizarile ,in schimb Cezar prindea bucati numai una si una oriunde arunca lanseta  , el prindea si din  salcii si de pe mal si din nisip , cred ca atunci putea pescui si pe luna crapi si salai ” de ma facuse o fapta buna ziceam eu chitros ”. Cu tatele Bahmutancei ne-am mai revazut in acele zile pe intinsul apei , la  S. O  Vantu avea el acolo  un complex turistic , dar nu a mai fost aceeasi electricitate  ca la Slobozia , dar acum mi se deruleaza , pe repede inainte , in minte o alta scena cu  jupaneasa .

Merg la Cezar Preda, intr-o dupa amiaza , aici in Bucuresti , si-l gasesc  la o cafea cu Janina  sotia sa si cu Silviu al lui Prigoana , salut , salut , saru’mana ,saru’mana si iau loc la masa . Asta vrenicu si priceputu la curatenia stradala  se prezenta negru rau de tot si mototolit de parca dormise in groapa de la Glina  cu soferii , ciulesc urechile si inteleg rapid ca Bahmutanca avea inregistrarii compromitatoare ” m-a inregistrat nenorocita si la WC ” se plangea mustata lui Prigoana . Atunci Janina , ca o femeie inteligenta , rosteste fraza care alunga norii  ” o iei de nevasta si scapi ” si uite asa si-a pus Bahmutanca  pirostreile pe cap , a mai incercat Prigoana un divort doua  , ea a mai scos  o inregistrare  doua  si la readus la altar de cate ori a fost nevoie , chestia aia cu PLICIUL  a fost pentru prosti , pentru reting la OTV si pentru simbol electoral .

Ca de obicei si astazi va ofer o parodie muzicala  ” 5 bani 10 bani ” , stai ,stai – ati vazut ca PDL eii poarta vara asta  camasii de atica albe .